وقتی ماشین جوش آورد چه کارهایی باید انجام دهید

photo وقتی ماشین جوش آورد چه کارهایی باید انجام دهید

جوش آوردن خودرو یا داغ کردن آن مشکلی است که برای بیشتر راننده ها پیش آمده است میدانید در زمان این مشکل باید چکار کنید؟ نخست با احتیاط کامل سرعت خودرو را کاهش داده و با توجه به اطراف از جاده خارج شده و اتومبیل را متوقف ، دنده را خلاص کرده وترمز دستی را بکشید باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان در این شرایط خودرو را خاموش نکنید. ۲٫ کولر اتومبیل را خاموش کنید. ۳٫ در صورت خروج آب جوش یا بخا رآب از رادیاتور یا مخزن ذخیره، موتور را به علت کم آبی خاموش نکنید و به تدریج مقداری آب داخل رادیاتور بریزید تا موتور خنک شود. ۴٫ بازدید های نظری تسمه پروانه جهت پارگی یا شل بودن ، همچنین بازدید ازنشت آب رادیاتور ، شیلنگ ها و زیراتومبیل بویژه هنگام مبادرت به سفرها با مسیر های طولانی در دفعات مختلف که باید دقت داشته باشید در صورت روشن بودن اتومبیل جهت بازدید، دست یا لباس شما به تسمه پروانه خودرواصابت نکند. ۵٫ در صورت پارگی یا شل بودن تسمه پروانه و یا نشت آب به هر علت موتور را باید خاموش کنید. ۶٫ در صورت سالم بودن تسمه پروانه اجازه دهید موتور چند دقیقه ای با ۱۵۰۰دور در دقیقه در حالت خلاص کارکند چرا که این عمل باعث خنک شدن سریع موتور می شود. ۷٫ در صورت جوش بودن آب رادیاتور قبل از سرد شدن آن به هیچ عنوان اقدام به باز کردن درب رادیاتور نکنید چراکه امکان دارد آب جوش داخل رادیاتور به اطراف یا صورت شما پاشیده شود.


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۸ اسفند ۱۳۹۵

اموزش نگه داشتن خودرو بدون ترمز مفید برای همه راننده ها

photo اموزش نگه داشتن خودرو بدون ترمز مفید برای همه راننده ها

برای همه ی راننده ها مفید است بلد باشند بدون ترمز گرفتن خودرو را نگه دارند چون برای هر خودرویی ممکن است این اتفاق بیفتد که روزی ترمز خودرو نگیرد. در این پست از وبشاد به شما آموزش خواهیم داد اگر ترمزهای خودرو نگرفت و حتی شما در سراشیبی خیابان بودید چگونه خودرو را نگه دارید.اولین قدم این است که ترس  و اضطراب به خود راه ندهید و سعی کنید به خود مسلط باشید چون در چنین شرایطی عکس العمل های ناگهانی و بدون فکر می تواند خطرناک باشد.اگر اتومبیل شما کروز کنترل دارد با فشردن ترمز یا کلاچ می توانید آنرا از مدار خارج کنید. و از خارج شدن این سیستم اطمینان حاصل نمایید.ترمز خود را چک کنید اگر با فشردن پا پدال ترمز خیلی پایین می رود احتمالا روغن ترمز خالی شده است و با چند بار پدال زدن ممکن است بتوانید باقی مانده روغن ترمز را به پشت پیستون پمپ نمایید. و دوباره ترمز خود را فعال نمایید.اگر پدال ترمز بسیار سخت است و حرکتی ندارد ممکن است پدال ترمز شما گیر کرده باشد. حتی ممکن است چیزی زیر پدال ترمز قرار گرفته باشد. سعی کنید با پای دیگر خود زیر پدال را خالی کنید. یا اگر می توانید نگاهی به زیر پدال بیندازید یا از یکی از سرنشینان خودرو بخواهید نگاهی به آن بیندازد.
( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

بررسی علتهای مختلف تق تق کردن و صدا دادن موتور خودرو

photo بررسی علتهای مختلف تق تق کردن و صدا دادن موتور خودرو

صداهایی که به اصلاح به صورت تق تق از موتور اتومبیل شنیده می شود به ۶ دلیل زیر می باشد. نخست صداهایی که شبیه بررسی علتهای مختلف تق تق کردن و صدا دادن موتور خودرو است ،بدترین حالت ممکن: انفجار موتور!دلیل: سوخت بی کیفیت و یا زمان‌بندی نامناسب جرقه و نهایتا انفجار زودهنگام سوخت. اگر این موضوع به زودی مرتفع نشود احتمال آسیب جدی به موتور می‌رود.راه حل: از گازهای با اکتان بالاتر که در برابر انفجار مقاومت استفاده کنید و همچنین زمان‌بندی را چک کنید.

۲- ضربات پیاپی در زیر ماشین که با افزایش سرعت خودرو پر صداتر می‌شود:بدترین حالت ممکن: شکسته شدن مفصل چرخنده یا میل لنگ…اتفافات ناگواری که امکان رخ دادن دارند: مفصل چرخنده به طور کامل بشکند، میل‌لنگ از ماشین جدا شده و به کف خیابان بی‌افتد و نهایتا باعث تصادف شود.دلیل: مفصل چرخنده و میل‌لنگ کهنه شده‌اند. صدای نویز از چرخش بی هدف میل‌لنگ در یک فضای خالی حاصل می‌شود.

راه حل: میل‌لنگ را بررسی کنید تا قطعات سابیده یا شکسته شده آن را بیابید و تعویض کنید. در صورت عدم مهارت در این کار حتما ماشین را نزد مکانیک ببرید.( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

چگونه موتور خودرو را بدون خراب کردن موتور پاک کنیم

photo چگونه موتور خودرو را بدون خراب کردن موتور پاک کنیم

چگونه میتوانیم موتور خودروی خود را پاک و تمیز کنیم.اولین نکته مهمی که زمان تمیز کردن موتور باید در نظر بگیرید، محل انجام آن است . رهاکردن آب آلوده در میان فاضلاب ها یا خیابان های شهر کاری غیرقانونی و نادرست است ، بنابراین، بهتراست محل ایمنی را پیدا کنید که آب خارج شده از موتور بتواند برای دفع اصولی و صحیح در آن جا جمع شود .  بسیاری از کارواش های شخصی محلی را برای شستشوی موتور پیشنهاد می دهند ، کافیست زمانی که به آنجا می روید، تأیید کنید که برای دفع آب خارج شده تجهیزات مناسب را دارند .نکته: هرگز موتور را در حالی که داغ است، نشویید ، زیرا ریختن آب سرد روی موتور داغ ممکن است به آن آسیب برساند . با شستن موتور داغ ممکن است محلول چربی گیری روی آن خشک شود و لکه هایی را روی آن به جا بگذارد .  پس بهتر است منتظر بمانید تا موتور به طور کامل خنک شود .  بهترین زمان برای تمیزکردن موتور ، صبح پس از شبی است که خودرو در شب قبل آن استراحت کرده است .( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

خروج دود سیاه و آبی و خاسکتری از اگزوز خودرو نشان دهنده چیست

photo خروج دود سیاه و آبی و خاسکتری از اگزوز خودرو نشان دهنده چیست

حتما شما هم در خیابان خودروهایی را دیده اید که دود سیاه یا خاکستری و آبی میکنند علت چیست؟اگر هنگام استارت خودرو مشاهده کردید که دود سیاه رنگی از اگزوز خارج می شود اجازه دهید کمی موتور گرم شود اگر مشکل جدی نباشد پس از مدت بسیار کوتاهی دود سیاه برطرف می شود و احتمالاً مشکل قابل توجهی وجود ندارد اما اگر این روند ادامه پیدا کرد به احتمال بسیار بالا یا در سیستم جرقه زنی خودرو مشکلی وجود دارد یا موتور بد کار می کند.دلایل احتمالی:گر خودروی شما از نوع خودرو های کاربراتوری قدیمی باشد به احتمال زیاد ساسات کاربراتور مشکل دار است. که برای حل مشکل می توانید آنرا تعمیر تعویض نمایید.احتمال نشتی در انژکتور ها وجود دارد. برای حل مشکل باید انژکتور ها را تعویض نمایید.اگر مدت زیادی است که فیلتر هوا را عوض نکرده اید و در منطقه ای پر گردو غبار یا آلوده زندگی می کنید باید فیلتر هوا را تعویض نمایید.مکن است در سیستم جرقه زنی و شمع ها مشکلی باشد که منجر به احتراق ناقص می شود. برای این منظور باید وایر ها، دلکو، کویل و شمع ها بررسی شوند.( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

همه چیز در مورد سیلندر اتومبیل و تعمیر آن

photo همه چیز در مورد سیلندر اتومبیل و تعمیر آن

سیلندر یکی از اجزای اصلی موتور اتومبیل است.
ساختمان و ابعاد سرسیلندر کاملاً تابع نوع سیلندر است و در روی سیلندر قرار گرفته و بین آنها واشر مخصوص نسوز به نام واشر سرسیلندر قرار دارد؛ که از خارج شدن کمپرس و قاطی شدن آب و روغن جلوگیری می کند. سوپاپ ها و متعلقات آن و مجاری آب و روغن در سرسیلندر قرار دارند و مانیفولدها یا پنجه اگزوز دود و بنزین در کنار سرسیلندر به وسیله واشر نسوز پنجه ای شکل بسته می شوند.سیلندر یا بدنه موتور قطعه ی سنگینی است که در آن مجراهای آب و روغن و سوراخ های صاف و صیقلی به نام سیلندر برای عبور (حرکت عمودی بالا به پایین) پیستون ها تعبیه شده است.سیلندر و سرسیلندر با هم اتاق احتراق را تشکیل می دهند و جنس هر دو از آلومینیوم یا چدن می باشد.در زیر سیلندر تشتکی قرار دارد به نام کارتر، که در آن روغن می ریزند و در قسمت انتهای کارتر (کف کارتر) پیچ کارتر قرار دارد که به وسیله آن روغن تخلیه می شود. پمپ بنزین (اویل پمپ) در داخل کارتر قرار دارد. برای اندازه گیری روغن در کارتر میله ای به نام گیج در یک طرف بدنه موتور تعبیه شده است. در تعمیرات سیلندر :۱) علت تاب برداشتن سیلندر چیست؟
شل بودن پیچ های سرسیلندر و یا باز کردن سرسیلندر در حالی که گرم است.
( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

آموزش پولیش کردن و برق انداختن خودرو توسط خود شما در پارکینگ

photo آموزش پولیش کردن و برق انداختن خودرو توسط خود شما در پارکینگ

پولیش کردن خودرو به روش دستی را امروز در وب شاد اموزش میدهیم. پولیش در موارد زیر انجام میگیرد.  شما یک خودروی نو از کارخانه تحویل گرفته اید و قصد پرداخت کردن آن را برای بار اول دارید. خودروها وقتی در کارخانه تولید میگردند معمولا پولیش نمیشوند مگر در موارد ترمیمی بخش های آسیب دیده از رنگ در حین تولید (لکه گیری رنگ)، با این حال برخی از کمپانی ها خودرو را به صورت سطحی پولیش خواهند کرد اما این عمل تنها به دلیل حذف گرد و غبارهای جزئی میباشد که در حدفاصل اطاق رنگ و کوره به دلیل خیس و چسبناک بودن بدنه روی سطح آن میچسبد و باعث تار شدن رنگ میشود. یک خودرو وقتی از کمپانی خارج میشود دارای رنگی با موجهای یکنواخت خواهد بود که این اتفاق در رنگ های متالیک بیشتر دیده میشود و برای این کار نیاز است یک بار خودرو کاملا پولیش شود تا جلوه واقعی خود را پیدا کند. خودروی شما هیچ آسیب رنگی ندارد و تنها بعد از مدتها قصد دارید با پولیش کردن به آن درخشندگی بیشتری دهید تا ماتی که به مرور زمان بر رنگ خودرو ایجاد شده است از بین رود. این ماتی بر اثر شرایط مختلف آب و هوایی و دانه های ریز گرد و غبار معلق در هوا و برخورد آنها با خودرو در هنگام حرکت ایجاد میشود و به سادگی با پولیش از بین خواهد رفت.( برای خواندن بقیه مطلب روی کلمه ادامه مطلب در زیر کلیک کنید)


ادامه مطلب ادامه مطلب . . .

  • نوشته : مدیر
  • تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۵
  • صفحه 1 از 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • «